Printre beneficiile majore in outsourcing-ul salarial se numara externalizarea riscului, deoarece furnizorii isi asuma orice eroare ce poate aparea in timp, stabilirea clara a termenelor de raspuns si rezolvare a solicitarilor din partea institutiilor de control, ceea ce nu exista in cazul unui departament intern, accesul la consultanta si la toate informatiile de natura legislativa, precum si update-uri la aplicatiile software, care cad in sarcina furnizorului.

Piata de outsourcing salarial a crescut foarte mult in ultimii 5 ani, plecand de la un total de circa 70.000 de salariati in 2007, la peste 150.000 de salariati procesati in 2012 de catre principalii jucatori din domeniu si va continua cresterea si in acest an, cu un avans de 10-15%”, a declarat Bogdan Badea, Managing Director Accace in Romania.

Potrivit acestuia, motivele principale pentru care companiile din Romania externalizeaza serviciile de salarizare sunt confidentialitatea salariilor practicate in cadrul companiilor si reducerea costurilor, dar si necesitatea unor servicii de consultanta, care sa aduca valoare adaugata in domeniul salarizarii.

Outsourcing-ul nu mai este in anii de pionierat, au aparut furnizori pentru toate categoriile de pret si servicii si tot mai multe companii au inceput sa inteleaga avantajele externalizarii si sa ceara consultanta care sa aduca valoare adaugata serviciilor de salarizare.

Comparativ cu alte state din regiune, piata de outsourcing salarial din Romania nu este la fel de matura ca cea din Cehia, Slovacia, Ungaria sau Polonia, unde gradul de penetrare este mai ridicat, insa ritmul de crestere pe plan local il depaseste pe cel din regiune.

Va avea loc si o maturizare a pietei locale si nu vor mai exista diferente foarte mari de calitate, asa cum se intampla in acest moment. Furnizorii care nu ofera o calitate constanta vor pierde clienti din ce in ce mai repede, datorita competitiei tot mai mari intre furnizori, dar si a dezvoltarii social media prin care informatia ajunge mai repede la utilizatori. Transparenta si accesibilitatea la date in timp real vor fi aspecte din ce in ce mai solicitate de clienti.

Sursa: www.avocatnet.ro

Lasă un răspuns